Inte hetsäta

Nu har jag inte hetsätit sedan i måndags. Jag har inte heller ätit för lite, vilket ger mig blandade känslor. Glad för att det är ju bra, inser jag om jag har lite perspektiv. Ledsen, för då blir jag inte smal så snabbt som jag vill.

Jag är redan lyckligare! Det är som om jag har ett liv nu, en chans.

Både idag och igår så har jag ätit ordentlig, riktig mat. Till frukost idag åt jag en stoor portion gröt, en portion är ju 1 dl ( det är så himla lite:( ), typ tre portioner åt jag. Runt lunch åt jag en klementin. När jag kom hem var jag vrålhungrig, inte bra..Då är det svårt att inte äta för mycket. Jag åt dock MAT, inte bara mackor, eller godis, eller kakor, eller vad som helst... Åt jättemycket bulgur, lite tofu, massor med tomatsoppa, grönsaker och sedan massor med tuggummi. Känns som om det måste ha varit något mer, som jag har glömt...Är så himla mätt, magen är helt uppsvälld.

Jag skulle vilja kunna äta flera små måltider istället för få jättestora som det är nu. Problemet är att jag dels, inte har något urymme för att äta om jag blir sugen på nåt litet ( då får jag ångest för jag redan har ätit för mycket och det leder ofta till hets), dels att jag inte mår bra av att känna mig så här uppblåst och man äter ändå alltid för mycket då. Dels, att jag då har svårt att låta mig själv äta efter att jag tränat. Då känns det som om träningen var i onödan. Men jag vet att man ska äta efter att ha tränat, det är så man får resultat av träningen. Det har funkat för mig förut, ett tag hade jag en helt, helt perfekt kropp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0